IELTS Mashhad

کلاس های خصوصی آیلتس IELTS ناصر بهشتی

عمده افرادی که این روزها برای حل مشکل یادگیری زبان انگلیسی به من مراجعه می کنند تجربه ای منفی از شرکت در دوره های زبان دارند. تجربه ای که منجر به شکست و یا دلزدگی و سرخوردگی از یادگیری شده است. تعداد قابل توجهی از آنها در زمره افرادی محسوب می شوند که به دلیل شرکت در دوره های طولانی مدت ترمی آموزش زبان به نوعی روزمرگی آموزشی مبتلا شده اند و قالب کلاس زبان را با دوران مدرسه و آموزشها و تکالیف اجباری اما بیحاصل مقایسه میکنند. آموزش هایی که صرفاً اعتماد به نفس انها را از بین برده و نوعی بدبینی نسبت به یادگیری زبان  را به آنها القا می کند.

 اما چه کنیم که اگر امروز تصمیم به تقویت زبان خود گرفتیم به مشکلاتی از این دست برنخوریم؟ چگونه میشود که فردی در سنین بالاتر بتواند به زبان انگلیسی به عنوان ابزار لازم و حیاتی ارتباط در دنیای امروز تسلط یابد در حالی که در این مسیر از ناکامی و سرخوردگی خبری نباشد؟ پاسخ بسیار صریح و مشخص است. دوران آموزشهای طولانی مدت برای بهره گیری از زبان به پایان رسیده است. در عصر ارتباطات ، باید در دوره های کوتاه مدت و البته با برنامه ریزی عملی و قابل اجرا به تقویت زبان پرداخت و این آموزشها بایستی نتیجه محسوسی برای زبان آموز بهمراه داشته باشد به گونه ای که او را به طی ادامه  مسیر مجاب سازد. در این راستا باید تاکید کرد که بدون شک کلاس و معلم دو مولفه لازم برای شروع به یادگیری صحیح و راهنمای مناسبی برای حرکت در مسیر درست هستند.

یک دوره آموزش کوتاه مدت زبان بایستی متناسب با سن و توانایی های کنونی زبان آموز ارائه شود. مدرس باید نهایت حوصله و توانایی خود را در انتقال مطلب به کار برد. دوره آموزشی بایستی با تمرین کارگاهی و برنامه ریزی مشخص همراه باشد. اینکه چگونه میتوان مهارت شنیداری را طی دوره ای کوتاه مدت (مثلا دو ماه) به حدی رساند که در ارتباطات حضوری و غیر حضوری (دنیای سایبر) قادر به فهم مطالب باشیم، یکی از مهمترین سوالاتی است که مدرس باید پاسخ مناسب و برنامه عملی ان را به زبان آموز ارائه نماید. گسترش دامنه لغات و قدرت فهم متون نیازمند منابع و روشهایی است که باید به طور کامل توسط مدرس آموزش داده شده و در اختیار زبان آموز قرار گیرد.

علاوه بر آن، دوره کوتاه مدت باید شامل هدف خاصی باشد. هدفی ورای اینکه با شرکت در چند ترم و  یا تمام کردن چند کتاب قرار است تکلیف مشخص شود؟!! در ابتدای دوره این هدف ترسیم شده و برنامه مناسب برای رسیدن به ان ارائه گردد. به عنوان مثال اگر جنبه ترجمه و تقویت این مهارت مد نظر زبان آموز است، تمام برنامه و سیلابس آموزشی باید بر اساس آن تنظیم شود. اما اگر فرد به دنبال یافتن راهی برای بالابردن قدرت مکالمه زبان است باید الگوی تمرینی مناسب برای نیل به این هدف در مدتی کوتاه را در اختیار داشته باشد. یعنی تمرینات ویژه و دستورالعمل آموزشی برای ساخت جمله و واکنش گفتاری مناسب. چیزی که جای خالی آن در کلاس های سنتی و خسته کننده ترمی خالی است.

برنامه ریزی حلقه مفقوده آموزش زبان در آموزشگاههایی است که گذشت سالها تغییری در اصول و روشهای آموزشی آنها بوجود نیاورده است. اینکه برنامه - برای نتیجه بخش بودن -  چگونه باید تبدیل به بخشی از زندگی روزمره شود و در زمره عادتهای زندگیمان به حساب آید، تنها از عهده یک برنامه ریز مجرب و آشنا با متد های روز دنیا بر می آید و بس. ذکر همین نکته کفایت می کند که در دوره های دو تا سه ماهه می توانید از نقطه نزدیک به صفر به درکی از زبان و توانایی شنیدن نائل شوید که فیلمهای زبان اصلی را بدون زیرنویس نگاه کنید و در آزمون آیلتس بدون دغدغه به کسب نمره مورد نظر خود بیندیشید. تمام اینها شدنی است و نمونه های آن در دوره های آموزشی آیلتس مشهد بوفور دیده می شود. دوره های کوتاه مدت آموزش زبان انگلیسی IELTS Mashhad بهترین کیفیت آموزشی را بر اساس معیارهای مورد اشاره در مطالب فوق ، ارائه می نماید.

 برای ادامه این بحث در جلسه مشاوره خصوصی رایگان و آگاهی از نحوه برگزاری ، شهریه دوره و ثبت نام جهت شرکت در دوره های آموزشی می بایست با 09157049707 و یا 6087557 آیلتس مشهد، تماس حاصل فرمایید.

ناصر بهشتی (کارشناس ارشد) سرپرست تیم آموزشی آیلتس مشهد

- مدرس زبان انگلیسی - دوره های تخصصی آیلتس مشهد (با سیزده سال سابقه آموزش)

((به روز شده در اول مرداد 1391))

+ نوشته شده در  سیزدهم تیر 1389ساعت   توسط ناصر بهشتی : مدرس آیلتس : 707 9 704 0915  |